10 reacties

Orval Collectioneurs

Waar je als bierliefhebber “pursang” misschien niet bij stil staat is de verscheidenheid aan glazen en reklames. Er bestaat dan ook een erg levendige verzamelwoede van brouwerij-artikelen. Orval is daarvan één van de meest gegeerde brouwerijen. Sommige Orval verzamelaars verenigen zich zelfs om hun hobby te beleven. Een erg complete website is Le coin des collectioneurs.

orvalcollectionneurs

Ook de moeite is de vereniging en website Autour du Calice.

orvalcalice

De vele Orval verzamelaars zorgen er wel voor dat voor zeldzame stukken op de veilingsites astronomische prijzen worden geboden. Wat dacht je van deze “witte” Orval ?

Zeldzaam witte emaille Orval glas

Zeldzaam witte emaille Orval glas

Tekst en foto’s : Danny van Tricht

10 reacties op “Orval Collectioneurs

  1. Ik heb zo’n witte orval maar ben zelf een westmalle verzamelaar.
    Misschien iets om te ruilen tegen zeldzame westmalle glazen?

    Groetjes

    Will

  2. als je de witte orval wil verkopen geen me een seintje

    groeten
    willy

  3. Hoi Willy,

    wat zou je ervoor over hebben?

    MVG

    Will

  4. ik heb ook een verzaneling van westmale en wil ze weg doen er zijn zeldzame glazen bij ruilen voor het wit orval glas

  5. hallo will, hangt beetje af van het type glas en van de staat … hebt u misschien een foto ? welke vraagprijs hebt u zelf in gedachten ? wilt u ruilen of verkopen , en als u wil ruilen waar hebt u dan zoal interesse in ? mvg,willy Date: Sat, 27 Oct 2012 11:43:25 +0000 To: wide_n_low@hotmail.com

  6. Hallo Will,

    Hangt beetje af van hoe het glas eruit ziet, meer bepaald welk type en welke staat …
    hebt u misschien een foto ? Wat had in gedachten van vraagprijs ? Wil u verkopen of ruilen ? Indien u wil ruilen waar hebt u belang bij ?

    Met vriendelijke groeten,
    Willy

  7. Mag ik u vriendelijk vragen om deze discussie verder te zetten met private emails naar elkaar

    vriendelijke groeten

    Danny Van Tricht

  8. Hallo Emiel,

    als je me je email adres geeft zal ik verder contact met je opnemen.
    Met vriendelijke groeten,

    Will Dingen

  9. hallo will
    mij email adres is
    hermans_emiel@hotmail.com

  10. ik beëindig mijn verzameling en kwam o.a. deze tegen
    http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/biermerken/m722733004-orval-glas.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&orderSource=SYI

    Heb nog veel meer glazen van andere merken. maar heb geen idee wat wel en niet bijzonder is ook.

Geef een reactie

