7 reacties

Trappist van Leffe ?

Ik heb de slechte gewoonte, wanneer ik op een terras een bier bestel, om een “Trappist” te vragen. U wil niet weten wat sommige cafébazen (m/v) dan durven voorstellen … “We hebben Leffe, Tongerlo of Grimbergen, en ohja ook Westmalle !”  Onvoorstelbaar dat hier door horecapersoneel nog zoveel tegen gezondigd wordt. Professionalisme is soms ver te zoeken. Voor wie het nog niet erg duidelijk is zijn hier de voorwaarden te lezen waaraan een échte authentic Trappist moet voldoen. De Belgische bierconsumentenvereniging Zythos heeft om al die misbruiken van de naam Trappist tegen te gaan de “Actie Trappist” in het leven geroepen. Lees er alles over op de Zythos website ! Gelukkig zijn er nog veel horecazaken waar onze geliefde Trappisten wel de correcte aandacht krijgen. Die zaken wil ik  in de volgende weken/maanden op TrappistBier Beleven eens extra in het zonnetje zetten. Voor mij nog een “Trappistje” graag !!!!

©2010 TrappistBier Beleven

7 reacties op “Trappist van Leffe ?

  1. Onlangs een prijslijst op een evenement: Alles 1.5 Euro, trappist 2.5 Euro. Ik heb geprobeerd schoonvaders Leffe aan 1.5 te krijgen maar het is me niet gelukt.

  2. Groot gelijk, Eerwaarde Vader.

  3. Danny, ik werd vandaag bijna getrakteerd op een trappist van Affligem! En de discussie die daar rond ontstond was niet mis. Dus, er is nog werk aan de winkel om duidelijkheid te verschaffen.

  4. Zelf ervaar ook ik dat weinig mensen weten wat “nen echten trappist” is. Bij een kleine uitleg geef ik nog eens extra aandacht aan het logo. Meestal krijg je als antwoord: ” Ah jaaa!? ”

    We spreken dan nog niet over smaakkennis. Voor velen ligt “Leffe” zo makkelijk in de mond. Was dat bier (?) ook maar zo lekker zoals het klinkt.

  5. Ik zeg altijd : “Open je ogen, voor leffe ze sluit.”

    Santé,

    Trappistman

  6. […] nagemaakt ??? Akkoord, dikwijls wordt abdijbier verward met TrappistBier (zie ook artikel “Trappist van Leffe ?”) maar namaak ??? Zouden mijn getrainde smaakpapillen dan toch ooit al eens bedrogen zijn […]

Geef een reactie

