36 reacties

Westvleteren te koop zonder reservatie

Sinds kort zijn er op bepaalde dagen in de abdij van Westvleteren (via de inrit bierverkoop) sixpacks Trappistbier te koop zonder dat men op voorhand hoeft te reserveren. Een sixpack kan bestaan uit ofwel de “12”, de “8” of de “Blonde”. Af en toe wordt er ook een MIX-pack verkocht, dit is één flesje “12”, één flesje “8” en één flesje “Blond”. Een andere mogelijkheid is een geschenkdoos met 6 flesjes “12” en 2 degustatieglaasjes. Er is steeds een beperkte hoeveelheid en er wordt verkocht zolang de voorraad strekt. De dagen dat er verkoop is staan hier : Brouwerij Westvleteren actueel. Veel succes !

©2012TrappistBier Beleven

36 reacties op “Westvleteren te koop zonder reservatie

  1. Op uw link naar de abdij van Westvleteren vind ik enkel de data waarop men kan reserveren en niet de data waarop men trappist kan kopen zonder reservatie. O kijk ik ernasst ?Dank voor uw reactie.

  2. Dat betekent dat er op dit moment niet los verkocht wordt …

  3. Hallo ik heb en vraag voor jullie? Vanaf hoeveel flessen trapist kan ik bestellen tegen vrijdag 22 februari in de namidag tussen 14 uur en 16 uur ik ben particulier? Graag snel antwoord wand ik ben vrijdag 22 feb in de buurt ? wand ik kom vanuit antwerpen ik moet in zonnebeke zijn? Ik wil donkere trapist van westvleteren kopen? Kan ik ook met bankcontact betalen ?
    (Graag snel antwoord) ( particulier)

    Met vriendelijke groeten Van Herck Frank

  4. Eindelijk binnen na 45 minuten bellen, afspraak gemaakt om 14.15, Bij het oprijden voor afhaling 2 bakken 14.00 uur 3 wagens voor mij geen enkele achter mij vertelde de verkoper (pater ?) dat ik te vroeg was en ik maar terug moest aan schuiven.
    Dat was de laaste keer dat ze mij daar zien, ze denken daar dat hun bier goud is.

  5. Geldt uw “streng” beleid ook voor de fietsende toerist die de rond begin mei vanuit Nederland langs komt voor maximaal een 6 pack?
    Met vriendlijke groet
    Harry

  6. Vorige week 2 bakken vader abt gaan afhalen. Niet meegekregen omwille van een controlerende broeder die alles nauwgezet controleert. Vroeger kon je door bepaalde procedure te volgen toch bier afhalen, na reservatie natuurlijk!, met andere nummerplaat. Ditmaal was de broeder erbij die compleet weigerde en enorm uit de hoogte deed. Dezelfde broeder gooide er een jaar gelden ook flesjes uit mijn bak omdat ze veel te oud waren; Enkel na protest met mijn mededeling dat het flesjes waren van paar maanden geleden aanvaardde hij ze toch. Blijkbaar willen ze volledig omschakelen naar flesjes met de rand trappist erin gegoten. Er zat één flesje in van de bouwerij van Watou en daar moest hij ook zijn over spuwen. Spijtig dat de omschakeling van flesjes,deels op kosten van de consument moet gebeuren. Vriendelijkheid kennen ze daar zeker niet meer en zeer hautain dat niet bij de Benidictijners past!
    Mij zien ze daar na vele jaren zeker niet direct meer terug!

  7. Ik ben al dagen aan het proberen binnen te geraken op tel nr 070 210045 , maar onmogelijk iemand aan de lijn te krijgen ! Ik kom donderdag 05/09 samen met een kollega om de afsluiters van de brouwerij te bespreken, maar bier reserveren is volgens mij onmogelijk?? Hoe kan dit ?
    André Van Honsté 0475/432258

  8. Spijtig dat men er zo moeilijk doet.Sommige mensen komen toch van heel ver.Vriendelijkheid kost toch geen geld!

  9. IK ben altijd heel goede partikuliere klant geweest. Heb momenteel 20 lege bakken staan maar geraak maar niet aan een afspraak om bier af te halen en hoef van Antwerpen te komen. Alle trouwe klanten van jaren terug blijven weg. Hoop dat deze manier van handelen zich vroeg of laat tegen de trappisten keert.
    Frans DS

  10. Ik kom steeds van Ertvelde en ik geraak altijd binnen via de telefoon.Ik ga nu donderdag telefoneren en ik garandeer jullie dat ik reeds na 10 min. ben binnengerukt.Geduld mensen,geduld.Ik heb nog een telefoon met repeattoets en dan kan ik na iedere 3 seconden terug proberen.Fantastisch nietwaar?

  11. zie je wel, binnengeraakt na 25 min voor de westfleteren 8.afhalen 26 oktober.

  12. Zag net op Marktplaats Nederland dat er lege baken met lege flesjes worden aan geboden als brocante. Wellicht ook een goed idee om de lege bakkken gewoon op Marktplaats te zetten? daarmee verkoop je geen bier.
    Probeer zelf ook al geruime tijd contact te krijgen met de bierreserveringslijn, het vereist een bovennatuurlijk lange adem. Wellicht worden we getest🙂

  13. Legen bakken natuurlijk.

  14. Zoals te zien heb ik duidelijk een probleem met het toetsenbord, excuses daarvoor.

  15. niet aan te komen een bak bier

  16. Nu komende zaterdag terug naar Westvleteren voor de 6.Voriger week vrijdag binnen geraakt na 7 min.!!Santé!!!!!!!

  17. Respect mensen, respect a.u.b. De vraag overtreft het aanbod ruimschoots… De paters hebben er niet om gevraagd dat er zo’n hype ontstaan is rond de trappist Westvleteren! Ga gewoon eens rustig naar daar op een dag dat er geen bierverkoop is en drink er eentje in de taverne tegenover de abdij na een mooie wandeling in de omgeving😉

  18. En voor jullie hier alweer teleurgesteld reageren, die mensen kennen ook sluitingsdagen… Dus eerst website checken http://www.indevrede.be en bezoek zeker ook Poperinge eens en de wijde omgeving…;-) En geniet iedere dag en maak je niet druk om een biertje… Relax!!!

  19. Gisteren om Westvleteren 6 (2 bakken ) gereden.Ik stond daar alleen.Had een afspraak om 15:30u.Was daar reeds om 15:10u.Was geen enkel probleem.Inladen en dan nog eentje à 2 gedronken In de Vrede.Er was wel geen trappist te verkrijgen in het winkeltje.Na 29 januari wel.

  20. Nu zaterdag even om 2bakjes Westvleteren8 rijden.Was na 5 minuten al binnen!!Heerlijk,toch!!

  21. Zaterdag 5 april om 2 bakken Westvleteren 8 om 13:30uDe pater van dienst is wel punctueel om de poort te openen.Er stonden 8 auto’s voor me.Was 15 min.vroeger gearriveerd.Het café In de Vrede was wel gesloten.Dit blijft zo t.e.m.13 april.Proost!!

  22. Ik heb er juist van genoten, van een twaalfje, maar ik heb inderdaad vastgesteld,dat, de,broeders, een heel speciale manager hebben, want ik heb reeds verschillende malen op een correcte manier willen reserveren, maar het lukt ons nooit. Zelfs onze vrienden uit Frankrijk geraken er niet binnen.Groetjes

  23. Voila,na 8 minuten binnen geraakt voor de Westvleteren 8.Volgende zaterdag 2 bakjes gaan halen en dan in de Vrede nog 1 of… lekker genieten!!

  24. Het is inderdaad schier onmogelijk om telefonisch om een paar bakken Trappist aan te schaffen. Bestaat er dan echt geen ander systeem om particulieren af en toe de zekerheid te bieden een bakje te kunnen kopen? Ik begrijp dat er heel wat malafide personen zijn die het bier opkopen om het nadien met woekerwinst te verkopen. In mijn streek zijn er op zijn minst twee horecazaken die zonder blikken of blozen de Trappist op hun kaart staan hebben ( 10 €/glas ! ). Deze prutsers zouden eruit gefilterd moeten worden ten voordele van de echte occasionele bierliefhebber.

  25. 10€ per glas!Dan had je enkele jaren geleden eens naar de Gentse Feesten moeten komen. Op Pollé Pollé mocht je 15€ per glas betalen!!!!!!!!Dus niet veel klagen hé!En daarbij dit bier wordt nochtans nergens aangeboden in gelijk welk café of festival.Nowhere!!

  26. impossible to get through on their phone 070-210045 in order to reserve a crate !!!

  27. Gisteren weer eens 2 bakken Westvleteren 12 afgehaald. In de Vrede ook 4 sixpacks Westvleteren 6 gekocht, wel dur €16,- per pack. Makkelijk is het reserveren niet, maar het ukt me altijd na een flink aantal keren bellen.

    Tip voor leeggoed: kan je ook inleveren bij Bierparadijs in Meer(die ook Westvleteren 12 verkopen a 9,75 per fles !!!!)

  28. Jammer dat ik niet binnen geraak voor te bestellen heb zeker al 100keer gebeld

  29. Gisteren binnen geraakt na 10 min. voor de Westvleteren 8.Dit zal me smaken na 1 maand vakantie!Santé!!!!

  30. Het verbaasd me dat er mensen schrijven dat ze er gewoon niet door heen komen. Bellen deze mensen wel op het juiste tijdstip? Op de website staat een schema wanneer je kan bellen. Vandaag zelf gebeld en relatief vlot er door heen gekomen en mag volgende week langs om bier te kopen. De voorgaande twee keren (ik ga 1 keer per jaar), was het ook goed te doen. De eerste keer duurde het naar mijn weten wel langer dan de tweede en nu dus derde keer. Oh.. kom svp niet in de verleiding om ergens anders te kopen. Dat stimuleert de zwarte markt op een heel verkeerde manier! Het maakt het voor de ‘gewone’ koper steeds moeilijker om nog bier bij de abdij te kopen. suc6

  31. Op de juiste tijdstippen geprobeerd te bellen maar helaas niet binnengeraakt. Meestal hoor je getuut waarna het gesprek zich afsluit en heel soms hoor je de bezettoon. Jammer genoeg niemand aan de lijn gekregen. Hulp zou welkom zijn.

  32. Geduld is de boodschap,ook al paar keer geprobeerd.vanaf begin uur tot einde altijd bezettoon.58oproepen gedaan in 4u tijd en geen antwoord.

  33. Als ik goed kan rekenen dat heeft U iedere 4 minuten een oproep gedaan!! geen wonder dat U niet binnen geraakt!!!!!! Ik doe dit iedere 5 seconden (oproep) met een vast toestel met repeattoets.Dan hoef ik telkens het nummer niet in te toetsen.Dus als ik na 4 uur nog niet binnen geraakt was dan zou dit om ca.2880 oproepen gaan!!!! Ge zoudt vanzelf een punthoofd krijgen.

  34. Nu komende zaterdag 2 bakjes westvleteren 8 gaan halen.was maar binnen geraakt na 50 min. Proost!!

  35. @ Guy Gentbrugge: niemand heeft iets aan uw opschepperig gedoe. Wees blij dat u zo vlot binnengeraakt, maar wrijf het anderen niet steeds onder hun neus.

  36. Nele Jacobs,dit is geen opschepperig gedoe.En het is Genbrugge en geen Gentbrugge!!

Geef een reactie

