1 reactie

La Trappe Bockbier 2013

latrappe_bock_001

Naar jaarlijkse gewoonte op de eerste maandag van oktober wordt het La Trappe Bockbier gelanceerd. Dit jaar niet anders, vanaf vandaag is deze in Belgie wat vergeten bierstijl zowat overal in Nederland verkrijgbaar. Het Bockbier van La Trappe gooit elk jaar weer hoge ogen, de 2013 versie zal de eer zeker hoog houden.

In de abdij werd meesterbrouwer Lodewijk Swinkels gelauwerd door de Het Geheim Genootschap der Bockbierrijders, een groep Bockliefhebbers vanop de Veluwe. Ze waren speciaal met een delegatie naar het Proeflokaal van de abdij afgezakt om de oorkonde “Heerlyckste Bockbier 2012” te overhandigen. En dat onder luid applaus van het drukbevolkte terras. Proficiat !

latrappe_bock_002

latrappe_bock_004

latrappe_bock_003

©2013 TrappistBier Beleven  

Eén reactie op “La Trappe Bockbier 2013

  1. Hoewel ik Nederlander ben en uitzonderlijk trots ben op onze trappisten hier, moet ik toegeven dat ik Bockbier niet echt een hele goede toevoeging vond aan het gamma. Bockbier is in mijn ogen een (qua smaak) zwakkere “Dubbel”. Hetzelfde voor wat betreft “Puur” van LaTrappe. Mij te waterig en karakterloos. De rest van het gamma is uitmuntend!

Geef een reactie

