10 reacties

Broeder Jules weg in de Achelse Kluis

Achel Ter Dolen

Ondertussen wordt bevestigd dat broeder Jules uitgetreden is uit de Trappistengemeenschap van de Achelse Kluis. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk het einde van de Achel Trappist want broeder Jules was de drijvende kracht achter het reilen en zeilen van de brouwerij.

Mails naar broeder Jules blijven voorlopig onbeantwoord maar de internetgazet van Hamont Achel heeft hem toch nog te pakken gekregen net voor zijn vertrek. Lees het artikel op “Een slag voor de Kluis

©2013 TrappistBier Beleven

10 reacties op “Broeder Jules weg in de Achelse Kluis

  1. Jammer, maar de monniken, noch hun oversten zijn onfeilbaar, zo blijkt…. Maar volgens mij betekent dit nog niet dat het brouwen van de Achelse trappist een einde zal nemen……

  2. Wellicht kan een andere broeder het brouwen van de Trappist overnemen. Hij zal zijn kennis toch wel ergens opgeslagen hebben hoop ik.

  3. met alle respect maar het enige wat ik zal gaan missen (mits het zover komt) is de extra bruin.. super lekker bier!.. de normale 8en en 5jes die op tap daar zijn te krijgen vind ik ronduit vies. zonder gekheid, voor het eerst in mijn leven heb ik een biertje laten staan toen ik de bruine 5 bij Achel dronk… desalniettemin heel erg zonde natuurlijk voor de mensen die het wel liefhebben.

  4. Dre tachtigplussers,twee in de 70 en een zestiger die zelfs geen monnik is…..
    Zolang die 6 er wonen zal het bier trappist blijven heten en dan wordt het achelse blonde of bruine.
    B jules had graag nog jaren gebrouwd en voor zijn medebroeders gezorgd,lees maar in het belang van limburg van 8 okt 2013.
    Maar blijkbaar heeft de abt van Westmalle. ?…andere plannen
    Ik drink nooit nog 1 westmalle……..

  5. Graag wil ik hierbij (inmiddels ex-) broeder Jules bedanken voor het met verve hanteren van de roerstok. De toekomst van geheel Achel begint zich steeds meer af te tekenen.

  6. het zou een spijtige zaak zijn dat er op deze manier een (Belgische) trappist verdwijnt. Al is het dan ook maar een titel, en als het bier verder gebrouwen wordt door een leek, het bier op zich toch niet verdwijnt…

  7. Tip : drink nooit Achelse van het vat in de Achelse Kluis : deze heeft een lager alcoholgehalte dan deze op fles; de reden hiervoor is dat sommige fietsers niet meer van de plaats geraken na het nuttigen van .. en hierdoor in de knoop geraken op het fietsnetwerk.

  8. Ben in ieder geval blij dat de voorlopige toekomst van het bier is verzekerd, maar als ik het zo verder lees hebben ze eerder verse jonge novicen nodig dan een nieuwe broeder/brouwer! En nee.. ik voel me niet geroepen in te treden haha.

  9. HEEL JAMMER,………
    DE ACHELSE KLUIS DRAAG IK EEN WARM HART TOE!
    IK WENS BROEDER JULES STERKTE MET DEZE VERVELENDE SITUATIE, HOPELIJK IS DE “BUITENWERELD” , VOOR JULES EEN UITDAGING OM DE ERVARINGEN OPGEDAAN IN DE GEMEENSCHAP, EEN PLAATS TE GEVEN , SAMEN MET ZIJN KINDEREN EN KLEINKINDEREN.
    HET ALLERBESTE , JULES.
    GROET, PETER HERMANS ELL

  10. Weer iets moois weg (broeder Jules en de brouwerij) jammer, jammer, jammer

Geef een reactie

