Het wordt even wennen, de Chimay bieren veranderen grondig van uitzicht. Bedoeling is om de authenticiteit van de Chimay Trappist beter weer te geven. Een nieuwe look geïnspireerd op het verleden.
Vanaf maandag 12 mei zullen de nieuwe etiketten in de schappen van de detailhandel en de horeca verschijnen. Het Chimay logo komt op de voorgrond, de kleur van de achtergrond (blauw, wit, rood) blijft trouw aan wat we gewoon zijn, het label “Authentic Trappist Product” verschijnt nu op de voorkant van de fles boven een kleine Belgische vlag en de inscriptie “Gebrouwen in de abdij van Scourmont.” Dit is de derde label verandering na die van 1985 en 2000.
Deze verandering gaat gepaard met het koppelen aan bier en kaas. Er is ook de publicatie van een boek met historische verwijzingen naar de Chimay producten en met recepten, van eenvoudig tot gevorderd, uitgeprobeerd door de chef-kok en gastheer van de culinaire workshops, Stefaan Daeninck.
Het boek is uitgegeven bij Lannoo, in drie talen (Frans, Nederlands en Engels) en zal beschikbaar zijn in de boekhandel medio mei,
©2014 TrappistBier Beleven
daar zal zeker goed over nagedacht zijn.
Chimay, the best Trappist beer and cheese pairing ever.
[…] van hun producten profileren. Een eerste stap was de aanpassing van hun etiketten (zie “Nieuwe look voor Chimay Trappist“). Een tweede stap is de creatie van het boek “Chimay, verhaal, producten, […]
Hoi Danny, een kennis beweert dat de Lady of the Philippines Trappist Abbey ook onderzoeken om op de biermarkt te verschijnen. Hij is daar op bezoek geweest en heeft mij een pot confituur meegebracht als bewijs dat hij er geweest is. Verzinsel?
Yvo
Geen flauw idee …